شرایط استفاده از خدمات
متن حاضر دربرگیرندهی شرایطی است که شما با مشاهده یا استفاده از محتوا، ابزارها و سرویسهای دیپی، در جایگاه یک کاربر عادی یا یک کاربر عضوشده، میپذیرید. این توافقنامه رابطهی میان ما یعنی عرضهکنندهی خدمات جستجو و شما، کاربر گرامی را شفافتر میکند و با بروز اختلاف میان ما و شما، برای داوری یا قضاوت در مراجع قانونی حل اختلاف میتواند مورد استفاده قرار گیرد. کاربر با ثبت نام در دیپی و استفاده از هر یک از خدمات ما تایید میکند که از مفاد سه سند «شرایط استفاده از خدمات (Terms of Service)»، «توافقنامهی سطح سرویس (SLA)» و «سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy)» مطلع شده، آنها را مورد پذیرش قرار داده و به موارد مطرح شده در هر سه مستند پایبند است. از آنجایی که ممکن است مفاد هر یک از مستندات ذکر شده در هر زمان از سوی دیپی، مورد بازبینی و بهروزرسانی قرار گیرد، لازم است کاربر همواره به لینکهای مربوط به هر کدام مراجعه کند و از بهروزرسانی و تغییرات احتمالی آنها آگاه شود. اگر چه عدم مراجعه کاربر به این سه سند، مانع از اجرای مفاد آن نخواهد بود و این مستندات بلافاصله پس از هر گونه تغییر، به اجرا گذاشته خواهد شد. هر گونه مشاهده یا استفادهی شما از هر یک از اجزای وبسایت و خدمات دیپی بهمعنی اطلاع، موافقیت، پذیرش و پایبندی به مفاد هر سه سند است. از این رو خواهشمندیم اگر هر یک از مفاد این مستندات برایتان قابل پذیرش نیست، به بهرهگیری از خدمات جستجو یا مشاهدهی تارنمای دیپی خاتمه دهید.
حقوق معنوی
ما از اسامی دیپی و Deepi استفاده میکنیم. مالکیت انحصاری و تمام حقوق مادی و معنوی این اسم، ایدههای بهکارگیری شده، محصول، سرویس و محتوای منتشر شده به هر شکل در وبسایت deepi.ir و تحت هر زیردامنهی آن برای دیپی محفوظ است و استفاده و بهرهبرداری از آن به هر شکل و با هر نیتی، برای پروژهها و امور شخصی، تجاری یا عامالمنفعه، اعم از مستقیم یا غیرمستقیم، بدون مجوز کتبی از دیپی ممنوع و غیرمجاز است. رابطهای گرافیکی، طراحی و تصویرسازیها، اطلاعات و دادهها، کدهای کامپیوتری، متون آموزشی و دیگر عناصر تولیدشدهی دیپی از مصادیق محتوای منتشر شده هستند. به هنگام هرگونه بهرهبرداری غیرمجاز، حق دیپی بر اقامهی دعاوی قانونی مرتبط و پیگیری حقوق خود از مجاری قانونی محفوظ خواهد بود.
قوانین جمهوری اسلامی ایران
دیپی در کشور ایران ثبت شده است و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند؛ در نتیجه، انتشار و توزیع هرگونه محتوای مجرمانه از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا جستجوی آن بهکمک خدمات دیپی به هر شکلی، برخلاف قانون و ناقض شروط این توافقنامه است. ما محتوای مجرمانه را در دیپی نمیپذیریم و بهمحض آگاهی یافتن از توزیع و جستجوی چنین محتوایی، از این امر جلوگیری خواهیم کرد؛ در چنین حالتی وجه دریافتی از مشتری نیز برگردانده نخواهد شد. انتشار محتوا و تصاویر غیراخلاقی و جنسی، حمایت، همکاری یا فروش مواد مخدر، تجهیزات کشتار جمعی، همکاری و حمایت از گروههای تروریستی و تجزیهطلب داخلی و خارجی یا هر فعالیت دیگری که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، مشمول ممنوعیت توزیع و جستجو در دیپی خواهد شد.
حقوق مولف (Copyright) و سایر قوانین نافذ بینالمللی
شما با استفاده از دیپی میپذیرید که قوانین ایران و عرف بینالمللی اینترنت و قوانین و عرف نافذ در هر مورد یا منطقه مشمول خدمات دیپی را رعایت میکنید و هیچگونه اقدامی که به هر شکل موجب ایجاد هرگونه مسوولیت برای دیپی شود، انجام نمیدهید و با وقوع این امر، تمامی مسوولیتهای قانونی مرتبط را بهعهده میگیرید. دیپی این حق را برای خود محفوظ میدارد که در هر زمان براساس درخواستها، شکایتها و گزارشهای وارده از سوی سازمانها و نهادهای نافذ اینترنت و نهادها و اشخاص ذیصلاح، نسبت به ارایهی اطلاعات استفادهکننده از خدمات یا توقف عرضهی خدمات به کاربر اقدام کند. در این موقعیت، وجوه پرداختی برگردانده نخواهد شد.
اطلاعات محرمانه
شما با عضویت و استفاده از محصولات دیپی و با ذخیرهی دادهها یا عبور ترافیک جستجوی وبسایت خود از این سامانهی ابری، اجازه میدهید دیپی در چهارچوب سیاست حفظ حریم خصوصی خود، تمام درخواستهای ارسالی کاربران سایتتان را دریافت، بررسی و تحلیل کند، از حملات احتمالی جلوگیری بهعمل آورد و محتوای پالایش شده را به سرور(های) اصلی بفرستد. آمار و گزارشهای بهدست آمده از مجموعهی این عملیاتها در پنل کاربری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تمام اطلاعات مربوط به یک وبسایت، شامل اطلاعات تماس صاحبان آن محتوا، مشخصات و رفتار کاربران، میزان و توزیع کاربری نزد دیپی محرمانه قلمداد میشود و بهجز در موارد الزام قانونی در اختیار هیچ شرکت یا نهاد ایرانی یا بینالمللی قرار نخواهد گرفت.
اطلاعات غيرمحرمانه
دیپی اجازه دارد اطلاعات و ترافیک عبوریافته از سیستم ابری خود را پردازش کند و از آن بهشکل تحلیلی برای استفاده در راستای بهبود سرویسدهی، استقرار پاپهای جدید، توسعهی خدمات یا سایر موارد موردنیاز استفاده و به هنگام نیاز، گزارشهایی را نیز منتشر کند. این اطلاعات با در نظر گرفتن محرمانگی اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توجه: حکم قضایی یا اداری، دستور یا فرمان قانونی در محدودهی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران یا هریک از نقاطی که دیپی در آن دارای پاپسایت یا سِروِر است و نیز احکام صادره از مراجع ذیصلاح بینالمللی، حسبمورد میتواند بر هریک از مقررات محرمانگی گفتهشده یا گفتهنشده اولویت داشته باشد؛ به این معنا که اجرای هریک از آنها را تعلیق یا متوقف یا لغو کند و در این موقعیت هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود و دیپی هیچگونه مسوولیتی را در این زمینه برعهده نخواهد داشت.
حساب کاربری
برای ساخت حساب کاربری لازم است اطلاعات خود را مطابق اطلاعات مندرج در مدارک شناسایی رسمی خود وارد کنید. با واردکردن اطلاعات نادرست در حساب کاربری، مسوولیت آن بهعهدهی شما خواهد بود. اگر یک یا چند مورد از اطلاعات شما تغییر کرد، لازم است در سریعترین زمان آن را در حساب کاربری خود ویرایش و بهروز کنید. مسوولیت واردکردن اطلاعات بهشکل صحیح و کامل و حفاظت از گذرواژهی انتخابیتان صرفن بهعهدهی شما خواهد بود و اگر ضعف گذرواژه منجر به نفوذ به حساب کاربری شما شود، مسوولیتی متوجه دیپی نیست.
مسوولیت محافظت از رمز عبور
دیپی تلاش کرده است تا کاربران نتوانند از رمز عبور ساده استفاده کنند اما ممکن است کاربران از رمزهای عبور متداول استفاده کنند یا در حفظ و نگهداری رمز عبور خود دقت کافی را نداشته باشند. در این موقعیت با سواستفاده از آن رمز عبور ممکن است خدمات جستجوی دیپی، با اختلالاتی مواجه شود یا مورد سواستفاده قرار گیرد. در این موقعیت دیپی هیچگونه مسوولیتی را قبول نخواهد کرد. دیپی بهشدت تاکید میکند از رمز عبورهای پیچیده استفاده کنید و از انتشار آن بهشکل مجازی و فیزیکی بپرهیزید.
مالکیت دامنه صفحه اصلی
کاربر ایجاد کننده یک پروژه باید حتما مالک صفحه اصلی پروژه و یا نماینده قانونی وی باشد. در غیر اینصورت مرجع رسیدگی به هرگونه اختلاف کاربران در خصوص نشانی صفحه اصلی و شناسه حرفی (slug) پروژههای کاربران دیپی است.
ارتباطات دیجیتال
با استفاده از خدمات دیپی، شما موافقت میکنید ارتباطات دیجیتال مانند دریافت اطلاعیه، ایمیل، پیامک، اعلان، پشتیبانی بهشکل پاسخ به «تیکت» و... جایگزین روشهای سنتی ارتباطات مانند فکس، تلفن، نامه و مراجعه حضوری شود؛ در نتیجه، هرگونه مکاتبه به روشهای دیجیتال ذکر شده از نظر قانونی معتبر خواهد بود.
عضویت خبرنامه
با ساخت حساب کاربری دیپی موافقت میکنید ایمیلها و پیامکهای (SMS) اطلاعرسانی و خبرنامهی دیپی برایتان ارسال شود. اگر تمایلی به دریافت این موارد ندارید، میتوانید اشتراک خود را لغو کنید، اما در این موقعیت، دیپی مسوولیتی در قبال بیاطلاعی شما از پیامهایی که از این مسیرهای ارتباطی منتشر میشوند، نخواهد داشت.
استفاده از خدمات رایگان
اگر از خدمات رایگان دیپی استفاده میکنید، مشمول پشتیبانی اختصاصی، قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و جبران خسارت اختلال نمیشوید. دیپی در تغییر قابلیتها و ویژگیهای سطح رایگان خدمات خود در هر زمان، یا حذف آن بهطور کلی، مختار است و ارایهی رایگان این خدمات یا تداوم آنها هیچگاه تعهدی برای دیپی ایجاد نخواهد کرد.
نسخههای آزمایشی (آلفا، بتا)
آن دسته از خدمات دیپی که در وضعیت «نسخهی آزمایشی» (آلفا یا بتا) اعلام میشوند، در وضعیت پایدار نیستند و نباید از سوی کاربران برای تولید و عرضهی محصول نهایی و اصلیشان بهکار گرفته گرفته شوند. دیپی این اختیار را دارد که هر زمان در خدمات نسخهی آزمایشی خود تغییر ایجاد کند یا اطلاعات موجود روی این دسته از خدمات را حذف کند. در مورد اخیر، بازگردانی اطلاعات ممکن نخواهد بود.
کد هدیه و تخفیفها و پرموشنها
کد هدیه، تخفیفها و تمام مبالغی که در تبلیغات و کمپینها بهعنوان هدیه به کاربران داده میشود، تنها برای همان کاربر قابل استفاده خواهد بود و فروش، واگذاری یا انتقال آن به کاربر دیگر ممکن نیست. همچنین امکان بازگشت وجه آن به مشتری و تسویه ریالی این کدها و تخفیفها وجود ندارد. این مبالغ به شکل تخفیف یا کد هدیه در کیفپول یا فاکتور شما قابل مشاهده است و تنها برای استفاده از خدمات دیپی مورد استفاده قرار میگیرد. هر کد هدیهای که دیپی صادر میکند دارای تاریخ انقضای مشخصی است و چنانچه کاربر در مدت زمان معتبر از کد هدیه استفاده نکند، کد باطل شده و دوباره صادر نخواهد شد.
استرداد وجه
مبالغ پرداختی اضافه شده به کیفپول تنها برای استفاده از خدمات دیپی مورد استفاده قرار میگیرد و امکان بازگشت وجه آن به مشتری و تسویه ریالی آنها وجود ندارد.
لغو خدمات
اگر وضعیت مالی حساب کاربری شما بدهکار باشد، برای لغو استفاده از خدمات دیپی ابتدا باید هزینهی محاسبه شده را پرداخت کنید. برای لغو خدمات لازم است در حساب کاربریتان، همهی خدمات را متوقف و اطلاعاتی را که روی هر سرویس دارید، حذف کنید وگرنه مسوولیت تسویهحساب بهعهدهی شما خواهدبود. لغو استفادهی شما از یک یا چند سرویس دیپی، همزمان به این معنی است که رسما اعلام میکنید به اطلاعات روی سرویسها نیازی ندارید. در حال حاضر امکان حذف یا غیرفعال کردن حساب کاربری وجود ندارد.
دامنهی خدمات پشتیبانی فنی
کارشناسان پشتیبانی فنی دیپی تنها در حوزهی مشکلات مرتبط با محصولات دیپی به ارایه پشتیبانی میپردازند.
جبران خسارت
با پیشآمدن اختلال در بهرهبرداری شما از هر یک از خدمات دیپی، جبران خسارت براساس قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و به شیوهی تخصیص اعتبار به حساب کاربری شما انجام میشود و این اعتبار قابلیت تسویهی بانکی ندارد. تخصیص اعتبار بهعنوان جبران خسارت تنها برای کاربران مشمول قرارداد SLA انجام میشود و کاربرانی که دارای حساب منفی و بدهی به شرکت باشند شامل آن نخواهند شد. برای استفاده از این امکان لازم است شما نسبت به ارسال نامهی رسمی یا ثبت «تیکت» در سامانهی پشتیبانی دیپی با عنوان «درخواست خدمات اعتباری» و حاوی گزارشها و لاگهای سیستمی نشاندهندهی اختلالهای بهوجود آمده، اقدام کنید. دیپی هیچگونه مسوولیتی در جبران خسارتها و زیانهای وارده یا منافع ممکنالحصولِ فوتشده فراتر از آنچه در SLA درج شده است ندارد و چیزی جز تخصیص خدمات اعتباری، تحت هیچ شرایطی برعهده نخواهد گرفت.
قیمتگذاری و تغییرات قیمت
قیمت تمامی سرویسها و محصولات دیپی به شیوهی Pay As You Go و مطابق آنچه در صفحه قیمتگذاری آمده است، بهشکل ساعتی و بر اساس قیمت روز محاسبه میشود. تغییرات قیمت محصولات دیپی، پیش از اجرایی شدن، از راه سایت یا ایمیل به اطلاع کاربران میرسد و از زمان تغییر قیمت، هزینهها بر اساس قیمتگذاری جدید، برای تمام مشتریان (قدیم و جدید) محاسبه خواهد شد.
شرایط و روند قطع سرویسهای دیپی
با توجه به شیوهی قیمتگذاری Pay As You Go و Pre Paid بودن استفاده از محصولات دیپی، بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، کلیه خدمات دیپی به شما، به حالت تعلیق درخواهد آمد. با تداوم منفی بودن حساب و شارژ نشدن کیف پول، مادامی که پروژهها از طرف کاربر لغو نشدهاند، هزینه پایه نگهداری ایندکسها به فاکتور جاری اضافه خواهد شد و صورتحساب کاربران منفیتر خواهد شد. در صورت تداوم این وضعیت پس از مدت کوتاهی پروژههای کاربر حذف شده و ایجاد مجدد آنها نیازمند ارسال دوباره صفحات و پرداخت هزینه مجدد اولیه جهت پردازش دوباره آنهاست.
مالیات ارزش افزوده
قیمت نهایی خدمات دیپی پس از احتساب مالیات بر ارزشافزوده مطابق قوانین مالیاتی کشور، در صورتحساب شما درج میشود و با تغییر درصد مالیات بر ارزشافزوده مطابق قانون، این تغییر در صورتحساب کاربران دیپی نیز لحاظ خواهد شد.
حوادث غیرقابل اجتناب
دیپی در زمان پیش آمدن موارد غیرقابل اجتناب مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اعتصاب، تحریم، قطعی اینترنت و ارتباطات داخلی و بینالمللی، مسوولیتی در قبال انجامنشدن تعهدات خود ندارد. مادامی که این شرایط به تشخیص دیپی طولانی شود و ارایهی خدمات ما را متاثر و معلق کند، هیچگونه مسوولیت یا تعهدی متوجه دیپی نخواهد بود. هر چند تلاش میکنیم آثار این موارد بر عرضهی خدمات به کاربران کاهش یابد.
محفوظ بودن حق تغییر
دیپی مختار است در هر زمان و بدون اطلاع کاربر، مواردی مانند مشخصات فنی، سطوح (پلنهای) محصولات و شرایط استفاده از خدمات خود را به صورت کلی یا جزیی تغییر دهد. آخرین نسخه این موارد روی سایت دیپی بارگذاری خواهد شد و از همین صفحه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
آخرین تاریخ بهروزرسانی: مرداد ۱۴۰۱